Mai multe companii se plâng că întâmpină dificultăţi după lichidarea postului vamal intern Chişinău 1. Autorităţile susţin însă că acesta nu era eficient, dar îi direcţionează pe operatori spre alte terminale şi mai ineficiente, dar controlate de politicieni
Peste 20 de companii de transport au depus sesizări la Parlament, Guvern şi alte instituiţii de stat, cerând intervenţia acestora pentru ca Postul vamal intern Chişinău 1, de pe bulevardul Dacia 49/6, să nu fie închis.
„Sub pretextul liberalizării şi simplificării procedurilor vamale, persoane responsabile din cadrul Serviciului Vamal şi Biroului Vamal Chişinău întreprind măsuri ce duc la crearea unor piedici în calea activităţii de întreprinzător, ceea ce constituie o încălcare a legislaţiei“, se arată în adresare.
Vama adoptă decizii, apoi se consultă cu firmele
Astfel, la 27 iunie, Postul vamal intern Chişinău 1 a fost exclus din lista posturilor interne unde pot fi trecute procedurile vamale, ceea ce semnifică, de fapt, închiderea acestuia. Cel mai straniu este că Vama a publicat abia peste trei luni un proiect de hotărâre privind lichidarea a nouă posturi vamale interne, printre care şi Chişinău 1. Drept argument era invocat faptul că acolo „sunt deserviţi puţini agenţi economici, astfel încât volumul de lucru al angajaţilor este de câteva ori mai mic în comparaţie cu cel al colegilor lor de la alte posturi“. Lucru ce nu corespunde adevărului, acesta fiind unul dintre cele mai aglomerate din ţară.
SUNT IMPLICATE FIRME ALE POLITICIENILOR
În locul acestui post vamal, companiilor li s-a propus să-şi perfecteze documentele la terminalul vamal din strada Industrială 73, amplasat pe terenul unei companii controlate de familia Ghilaş, sau la cel din Cricova, care ar aparţine firmei unui deputat liberal-democrat.
„Terminalul din strada Industrială este mult mai mic şi, dacă