Constatarea amiabila, procedura prin care soferii implicati in accidente rutiere soldate numai cu pagube materiale, pot evita drumul la politie, completand un formular in baza caruia asiguratorii elibereaza actele de introducere in reparatie a masinilor, a determinat Generali sa dezvolte o aplicatie IT, care ar stopa pentru moment cresterea cu 5% a personalului angajat in operatiunile de despagubiri. Compania vrea sa propuna Uniunii asiguratorilor (UNSAR) dezvoltarea acestei solutii la nivelul intregii piete pentru a reduce timpul, costurile si a oferi o solutie unitara intre asiguratori.
O aplicatie IT, care are la baza procedura autorizata de CSA si contine pentru moment o baza de 144 de situatii posibile (accidente usoare), stabileste in baza introducerii de catre inspectorii de asigurari a datelor completate in formularele de constat amiabil, cui apartine responsabilitatea si in ce grad. Aplicatia a fost dezvoltata in cadrul companiei.
Stoparea pentru moment a cresterii cu 5% personalului pe despagubiri
"Deocamdata putem estima o stopare a cresterii cu 5% a personalui, prin aceasta aplicatie. Mai multe concluzii si un trend in privinta constatarii amiabile ar putea veni dupa perioada impusa de lege. Acum un dosar se poate rezolva in trei luni. Avem aceasta perioada in care acumulam toti factorii pentru o decizie inteleapta, in a creste personalul, in a aplica alte masuri. Sincer cred ca se va incarca la nivel de 15% munca efectiva", a declarat Adrian Marin, director asigurari generale in cadrul Generali.
Generali are in prezent 95 de angajati in toata tara angrenati in operatiunile de despagubiri atat pe segmentul asigurarilor de viata cat si pe cel al asigurarilor generale. De la 1 iulie, de la intrarea in vigoare a acestei proceduri, Generali a inregistrat circa 100 de dosare de dauna deschise in baza constatului amia