Avem de-a face cu inoperabilitatea acordarii unei garantii de stat pentru OLTCHIM, nu din lipsa asumarii responsabilitatii politice de catre MFP, ci dimpotriva, ca efect al respectarii limitelor responsabilitatii juridice date de legislatia interna si cea europeana, precum si al obiectivului consolidarii credibilitatii Romaniei fata de angajamentele asumate in raport cu partenerii externi CE, FMI si BM, care faciliteaza accesul la finantarea de pe pietele intenationale de capital, asigurand functionarea normala a economiei si institutiilor statului, transmite Ministerul Finantelor Publice intr-un comunicat. "Privatizarea OLTCHIM face parte din setul de reforme privind ajustarea sectoriala, asumat in cadrul acordului negociat in februarie 2011 de catre Romania cu CE, FMI, BM si valabil pe perioada martie 2011 - martie 2013", mai arata documentul publicat marti.
Indeplinirea conditiilor acestui acord faciliteaza accesul Romaniei la finantarea externa strict necesara mentinerii stabilitatii economico-financiare a tarii, inclusiv onorarea platii salariilor, pensiilor si datoriilor scadente ale statului.
Termenul prevazut initial pentru privativazarea SC OLTCHIM SA era luna aprilie 2012. Din negocierile derulate la inceputul lunii mai a.c., in conditiile nerealizarii privatizarii la termenul asumat de precedentul guvern, s-a negociat un nou termen, respectiv, pentru finele lunii septembrie a.c., de natura sa dovedeasca partenerilor externi ai Romaniei seriozitate in respectarea angajamentelor asumate fata de acestia, inclusiv in domeniul reformelor structurale.
Analiza indicatorilor economico-financiari ai societatii OLTCHIM SA reflecta inregistrarea, an de an, de o maniera cronica, de pierderi financiare, care la sfarsitul anului 2011 cumulau 1,571 miliarde lei (aproximativ 350 milioane euro). In afara acestor pierderi foarte mari, OLTCHIM inregistr