Plasarea celui de-al treilea constructor auto din SUA sub protecţia Legii falimentului reprezintă ultima soluţie pentru salvarea acestuia. Executivul SUA speră ca prin declararea falimentului să poată accelera fuziunea Chrysler cu Fiat. Negocierile dintre oficialităţile americane şi creditorii Chrysler pentru ştergerea unei părţi a datoriei constructorului auto au eşuat, relatează presa americană, cu doar câteva ore înainte de expirarea timpului limită, 30 martie, ora 24. Trezoreria Statelor Unite a propus creditorilor constructorului auto 2,25 miliarde de dolari în schimbul unor creanţe de 6,9 miliarde de dolari pe care aceştia le au faţă de Chrysler.
Grupul creditorilor, ce reuneşte în total 50 de instituţii financiare, bănci şi fonduri de investiţii, nu a acceptat această ofertă, sperând la recuperarea unor sume mai mari în urma valorificării activelor companiei.
Falimentul nu înseamnă dispariţia companiei
Planul B constă în protecţia oferită de capitolul 11 al Legii falimentului, în paralel cu deblocarea unor fonduri guvernamentale pentru restructurarea companiei. Legea falimentului prevede ca un judecător să decidă cât vor primi creditorii după valorificarea activelor Chrysler.
Însă judecătorul poate accepta şi orice acord pe care majoritatea creditorilor îl încheie cu autorităţile americane. Şi negocierile pentru fuziunea cu Fiat pot ,de asemenea, să continue, chiar dacă este declarată insolvenţa companiei. Administraţia SUA a promis deja că va acorda încă şase miliarde de dolari ca ajutor şi va garanta datoriile Chrysler pentru creşterea încrederii partenerilor că nu vor înregistra pierderi în relaţia lor cu constructorul auto.
În luna martie, Guvernul a respins planul de restructurare a Chrysler şi i-a oferit un răgaz de 30 de zile pentru a-şi revizui strategia, inclusiv prin încheierea u