Conform unui studiu realizat de revista „Forbes România“, drepturile TV ale campionatului intern s-au dovedit a fi o afacere extrem de proastă pentru cei care le-au achiziţionat în primăvara anului 2008. Consorţiul Intact-RCS & RDS a plătit 85 de milioane de euro pentru trei sezoane. Antena 1 a obţinut 4,35 de milioane de euro din vânzările de publicitate, GSP TV 1,92 de milioane, în timp ce Digi Sport s-a ales cu doar 115.000 de euro.
Cele trei televiziuni care au difuzat, în ultimii trei ani, meciuri din campionatul intern, Antena 1, GSP TV şi Digi Sport, au atras venituri de publicitate de numai 6,38 milioane de euro, o sumă ridicolă faţă de cele 85 de milioane de euro cu care au fost cumpărate drepturile.
„Forbes România" a realizat această estimare pe baza baza punctelor de audienţă obţinute de reclamele difuzate în cadrul meciurilor transmise live, a partidelor redifuzate şi a programelor (talk-show, ştiri) care au avut drept subiecte Liga I. Principala cauză? Prăbuşirea pieţei de publicitate, în condiţiile actualei crize economice.
„Este clar că nu a fost o afacere profitabilă", a declarat, pentru „Forbes România", Marian Petcu, Communication Director la agenţia Starcom Media. Din această cauză, cumpărătorii nu prea s-au înghesuit la recenta licitaţie organizată de Mitică Dragomir, în urma căreia s-au achiziţionat doar patru din cele nouă pachete de meciuri puse în vânzare, pentru următoarele trei sezoane. RCS & RDS a cumpărat „opţiunea 1", cel mai scump pachet, cu 4,4 milioane de euro pe sezon, ceea ce înseamnă că fiecare meci costă 130.000 de euro. Este greu că, în aceleaşi condiţii de criză, o asemenea investiţie va putea fi recuperată.
„Totuşi, Digi Sport, care a cumpărat primul pachet, şi Dolce Sport, care a achiziţonat «opţiunea 2», au gândit, probabil, să-şi completeze portofoliul, fiind televiziuni specializate pe sport. An