Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, vineri seară, la Mamaia, că litoralul românesc va continua să fie promovat chiar dacă nu se regăseşte în brandul turistic prin destinaţiile competitive ale României, potrivit Mediafax.
"Deşi în brandul turistic al României produsul litoral nu se regăseşte ca fiind unul din cele şase produse competitive cu care România se poate vinde astăzi pe piaţa externă, nu înseamnă că nu vom continua promovarea litoralului. Litoralul continuă să fie o destinaţie de turism aleasă în special de români, o destinaţie de turism în care aproximativ două milioane de români vin în fiecare vară, chiar dacă pentru numai două luni de sezon estival, iar faptul că ne dorim să continuă să investim în litoral, să continuă să promovăm litoralul va face cu certitudine ca în viitor litoralul românesc să fie un produs competitiv pe piaţa externă, aşa cum era altădată", a declarat Elena Udrea, la finalul unei întâlniri avute, la Mamaia, cu reprezentanţii administraţiei publice locale de pe litoral şi cu reprezentanţi ai asociaţiilor patronale şi agenţiilor de turism.
Ministrul a dat exemplul mai multor ţări care şi-au schimbat poziţionarea către turişti, din destinaţie litorală, către una culturală.
"Brandul de turism reprezintă ceea ce are România competitiv astăzi. Nu înseamnă că în anii următori aceste produse competitive nu se pot completa cu litoralul. Vă amintesc că Spania, spre exemplu, destinaţie recunoscută de turism de litoral, acum se rebranduieşte pe turismul cultural, Franţa se rebranduieşte pe turismul rural, pe agroturism, Grecia, destinaţie de turism de litoral, se rebranduieşte de asemenea pe turismul cultural şi istoric. Asta înseamnă că la fiecare moment fiecare ţară încearcă să vândă ceea ce are diferit şi ceea ce ar putea să o poziţioneze distinct pe piaţa externă de turism", a explicat E