Isteria iPad a cuprins intreaga lume, iar Apple a considerat ca este un moment perfect pentru a lansa urmatorul produs, un nou sistem de operare pentru tableta, dar si pentru popularul iPhone. In plus, compania americana a anuntat ca se va lansa si pe piata publicitatii mobile, acaparand, astfel, toate aspectele business-ului sau.
Din punct de vedere al consumatorilor obisnuiti, lansarea unui nou sistem de operare al Apple nu reprezinta un eveniment atat de important precum lansarea unei noi versiuni de Windows, de exemplu.
De aceasta data, insa, lucrurile stau diferit, avand in vedere ca noul program va rezolva una dintre cele mai mari plangeri ale utilizatorilor, faptul ca actualul sistem de operare nu suporta multitasking. Desi, pentru iPhone, aceasta optiune nu are o importanta vitala, toata lumea se astepta sa existe pentru tableta iPad.
In plus, exista deja dispozitive ale companiilor rivale care suporta multitasking-ul, Apple fiind deja in urma pe acest segment. Reprezentantii companiei au justificat intarzierea spunand ca vor sa creeze un sistem multitasking cu mult mai bun decat al celorlalti, ceea ce, evident, este ce spun toti cei care intra mai tarziu pe o piata. Totusi, ce poate fi atat de revolutionar la un sistem a carui menire este sa aiba capacitatea de a rula mai mult decat un singur program in acelasi timp?
In afara de acest detaliu tehnic, anuntul Apple are implicatii mai adanci, si anume transformarea sistemului de operare mobil intr-un sistem de operare similar celor pentru computerele personale. Cu o singura exceptie: in cazul sistemului Apple nu poti sa descarci si sa instalezi orice aplicatii doresti, ci doar sa cumperi aplicatii din magazinul virtual al companiei, spun specialistii de la Newsweek.
Cu alte cuvinte, Apple inventeaza un nou fel de computer personal, pe care poate sa il