Conform legislatiei actuale, autovehiculele din categoria EURO 4, cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.
CE ne acuza de protectionism
„Comisia a primit un numar foarte mare de plangeri in urma acestor modificari din legislatia romaneasca. Comisia sprijina masurile politice care urmaresc promovarea masinilor mai putin poluante, dar in calitate de gardian al tratatelor insa, trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt compatibile cu dreptul comunitar. Din acest punct de vedere, modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi", precizeaza Comisia Europeana.
Modificarea legislatiei privind taxa auto va genera o „brambureala totala", iar decizia Comisiei Europene de a soma Romania sa schimbe legea „este ciudata", deoarece organismul european a fost de acord cu varianta actuala a taxei, a declarat presedintele APIA, Ernest Popovici.
„Daca o sa inceapa iar modificarea legislatiei o sa fie o brambureala totala. (...) Atunci cand s-a modificat taxa oficialii europeni s-au uitat pe modificari si au fost de acord. Mi se pare anormala o astfel de reactie (somatia de joi - n.r.) din partea celor de acolo si este cel putin ciudat", a declarat seful Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania.
Si pe piata energiei sunt nereguli
Romania a mai primit de la forul european o scrisoare de somare pentru nerespectarea legislatiei comunitare, prima etapa a procedurii de infringement, in domeniul energiei electrice si gazelor naturale, respectiv impiedicarea accesului consumatorilor la o piata energetica libera si competitiva.
Notificarea vizeaz