Ministrul dezvoltării regionale şi al turismului, Elena Udrea, prezentă miercuri la reuniunea anuală a diplomaţiei române, a lăudat noul brand turistic al României, în ciuda acuzaţiilor de plagiat ce au însoţit lansarea acestuia, spunând că este "profesionist făcut" şi are "o bază ştiinţifică", potrivit NewsIn.
Brandul turistic al României a fost lansat la sfârşitul lunii iulie, la Shanghai, cu ocazia zilei României în cadrul Expoziţiei Mondiale. Deşi ministerul a ţinut să păstreze secretul în legătură cu noul brand al României, în ajunul lansării s-au scurs informaţii în presă şi s-a aflat care va fi sloganul sub care va fi promovat brandul de ţară: "Explore the Carpathian garden". După ce mai mulţi specialişti au criticat acest slogan, spunând că este neinspirat, imediat după lansarea oficială a brandului de ţară la Shanghai au apărut acuzaţii că logo-ul ce însoţeşte brandul - o frunză stilizată - este copiat de pe internet, de pe un site special de unde se putea achiziţiona cu 200 de euro. Elena Udrea a declarat atunci, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor (pentru care s-au plătit 850.000 de euro) şi că situaţia este legală.
Noul brand de ţară a fost conceput şi va fi promovat cu finanţare din fonduri europene, potrivit Ministerului Turismului. Suma alocată până la finalul anului 2013 se ridică la 75 milioane de euro.
Ulterior, în urma scandalului mediatic, a fost convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, care a decis că frunza care reprezintă logo-ul din brandul turistic va fi păstrată până când Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) şi OHIM (instituţia omoloagă la nivel european) vor da un verdict privind originalitatea sa. Până atunci, firma care a realizat conceptul, asocierea internaţională THR/T