Foto: AP
Publicitatea online va cunoaste una dintre cele mai spectaculoase cresteri pe piata romaneasca in cursul acestui an, desi acest segment ramane afectat de asa-numitul “advertising gap” - desincronizarea dintre consumul online si bugetele cheltuite pe acest mediu, dupa cum reiese din editia pe 2007 a Media Fact Book, realizata de Initiative Romania.
Potrivit studiului, piata de publicitate va creste net cu 34% in 2007, comparativ cu anul precedent, mai precis de la 363 milioane euro la 485 milioane euro.
In ceea ce priveste publicitatea online, Initiative se asteapta ca aceasta sa creasca cu peste 60%, de la 5,4 milioane euro in 2006 la peste 8,5 milioane euro anul acesta. Televiziunea, desi in continua scadere de audienta, va continua sa domine absolut piata publicitatii din Romania si anul acesta.
Televiziunea, desi in continua scadere de audienta, va continua sa domine absolut pieata publicitatii din Romania si anul acesta.
Documentul Initiative prezinta volume nete de vanzari, dar se raporteaza, in ansamblu, la cifrele brute ale fiecarui mediu in parte (rate card). Potrivit studiului, valoarea totala a pietei de publicitate, dupa rate card, s-a ridicat in 2006 la 4,156 milioane euro, cu 37% mai mare decat in anul precedent.
Asemenea cifre sunt, dupa cum afirma documentul, departe de a reflecta realitatea, mai ales in cazul televiziunii, dar sunt utile in stabilirea unor tendinte globale.
[c:1:s]In ansamblu, toate media, de la televiziune la Internet, cinema si outdoor anunta cresteri considerabile pentru anul in curs, din punct de vedere al publicitatii.
Potrivit lui Doru Panaitescu, unul dintre autorii documentului citat, “televiziunea dicteaza in continuare. Daca in presa scrisa este o crestere mai lenta, nu inseamna ca vor creste mai rapid celelalte medii. Cresc acele medi