Pentru prima data, milioane de turisti care calatoresc în UE în aceasta vara vor fi protejati de drepturi ale pasagerilor cuprinzatoare, aplicabile celor care calatoresc cu avionul sau cu trenul, precum si, de acum, cu vaporul, autobuzul si autocarul.
Studiile arata însa ca doua treimi din pasageri nu sunt informati privind drepturile pe care le au. Din acest motiv, Comisia European lanseaza o noua campanie de informare a numeroaselor persoane care se pregatesc sa calatoreasca în aceasta vara în legatura cu drepturile lor ca pasageri si în legatura cu modul de a le reclama, daca este necesar.
Vicepresedintele Kallas a lansat oficial noua campanie în gara Bruxelles Zuid/Midi la 26 iunie 2013.
În cadrul noii campanii, care va dura doi ani, vor exista afise - cu drepturile pasagerilor - în aeroporturi, porturi, gari si autogari din întreaga Europa, iar brosuri si informatii online vor fi disponibile în toate limbile oficiale ale UE.
Aceasta noua campanie se bazeaza pe cea existenta si se va concentra în principal pe cresterea gradului de constientizare a noilor drepturi ale pasagerilor curselor maritime si drepturi ale pasagerilor curselor de autobuze si autocare.
Campania a fost necesara pentru ca:
- 59% din cetatenii UE care folosesc transportul aerian nu îsi cunosc drepturile atunci când calatoresc, 34% le cunosc si 7% nu le cunosc.
- 66% din cetatenii UE nu îsi cunosc drepturile contractuale la cumpararea unui bilet de transport si 34% le cunosc.
- Unul din sase europeni sufera de un handicap. Dincolo de aceasta cifra, tendinta generala de îmbatrânire a populatiei europene va duce la o crestere constanta a numarului de pasageri care au nevoie de asistenta specifica din cauza unui handicap sau a mobilitatii reduse.
Unul dintre obiectivele legislatiei privind drepturile p