Ciprian Beu, 37 de ani, absolvent al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, a înfiinţat anul trecut compania Prisaca Transilvania, specializată în producţia şi comercializarea produselor apicole şi aşteaptă anul viitor afaceri de 1,5 mil. euro – 2 mil. euro, în creştere de până la patru ori faţă de acest an.
Ciprian Beu, 37 de ani, absolvent al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, a înfiinţat anul trecut compania Prisaca Transilvania, specializată în producţia şi comercializarea produselor apicole şi aşteaptă anul viitor afaceri de 1,5 mil. euro – 2 mil. euro, în creştere de până la patru ori faţă de acest an.
În prezent antreprenorul a hotărât să-şi dezvolte businessul prin investiţii de 450.000 de euro într-un spaţiu mai mare de producţie şi în tehnologizare, dar plănuieşte şi deschiderea unui laborator de cercetare în Bucureşti.
„Dorinţa de a găsi tot mai multe utilizări mierii şi plantelor, dar şi oportunitatea financiară a unei astfel de nişe a pieţei au fost printre elementele determinante pentru a investi în acest business. Am luat decizia de a nu apela la credite bancare, ci de a utiliza doar fondurile proprii, astfel că investiţia iniţială de 50.000 de euro a fost suplimentată, pe parcurs, cu încă 120.000 de euro“, spune Ciprian Beu, manager general şi acţionar în cadrul companiei Prisaca Transilvania.
Primele produse au fost comercializate prin reţeaua proprie de magazine „Piaţa de miere“, situate în centrele comerciale Polus Center şi Cora din Cluj-Napoca, dar şi prin magazinul online al companiei. Treptat, compania a pus pe roate şi un sistem de distribuţie. Astfel, chiar dacă activitatea principală se desfăşoară în Cluj-Napoca, o parte dintre produsele Prisaca Transilvania sunt comercializate în momentul de faţă şi în restul ţării.
„Am încheiat parteneriate cu diverse lan