Gigantii din industria aeronautica americana s-au unit pentru a construi un nou tip de avion supersonic de pasageri, mult mai performant decat Concorde. Prototipul va fi facut public luna viitoare.
Boeing, Lockheed Martin si Gulfstream, ajutati de Agentia Spatiala Americana (NASA), sunt aproape gata de a prezenta noua generatie de avioane supersonice, care vor face ca distantele dintre continente sa fie parcurse in numai cateva ore.
Noul supersonic, cunoscut acum sub numele X-54, ar putea zbura cu o viteza de aproape doua ori mai mare decat a celebrului Concorde, care atingea aproximativ 2.200 de kilometri pe ora. In acest moment, cel mai rapid avion de pasageri cu viteza subsonica este G650, produs de Gulfstream, care poate ajunge la 1.100 km/h.
Principala problema a avioanelor supersonice, boom-ul sonic, care a dus in final la falimentul Concorde in 2003, este pe cale de a fi rezolvata de noul X-54.
"Boom-ul sonic va fi, de fapt, ceva foarte discret", a declarat un inginer de la Gulfstream, citat de Daily Mail.
X-54 are 12 locuri si este destinat oamenilor de afaceri. Se estimeaza ca pretul aparatului, care va atinge o viteza de aproximativ 4.000 km/h, va fi de peste 80 de milioane de dolari. Sloganul cu care producatorii il vor comercializa in Europa si Orientul Mijlociu va fi: "Spre America si inapoi intr-o singura zi".
Prototipul va fi facut public luna viitoare la expozitia aeronautica de la Farnborough.
Gigantii din industria aeronautica americana s-au unit pentru a construi un nou tip de avion supersonic de pasageri, mult mai performant decat Concorde. Prototipul va fi facut public luna viitoare.
Boeing, Lockheed Martin si Gulfstream, ajutati de Agentia Spatiala Americana (NASA), sunt aproape gata de a prezenta noua generatie de avioane supersonice, care vor fa