Greutăţile afacerii cu carne şi produse din carne derivă în primul rând din perisabilitatea materiei prime folosite. Totuşi, „ingredientele“ necesare transformării unei astfel de afaceri într-un brand sunt la îndemâna a doi fraţi din Craiova.Afacerea Vechea Măcelărie a luat naştere din 2002, cu trei angajaţi, printre care cei doi asociaţi ai afacerii, şi o investiţie iniţială de aproximativ 40.000 de dolari. În numai cinci ani, a cunoscut o dezvoltare deosebită, iar activitatea defăşurată a traversat o serie de transformări - de la comercializarea de carne tranşată în stare proaspătă (inclusiv semipreparate - rulouri, pui umpluţi, cârnăciori) prin magazinele proprii, la distribuţie angro (începând din 2005). În prezent, la Vechea Măcelărie lucrează aproximativ 60 de persoane, care „susţin“ o cifră de afaceri de câteva milioane de euro pe an (pentru 2007, ea ajunge unde în jurul valorii de 4,5 milioane de euro). În plus, în toamna acestui an, firma a primit autorizarea pentru a face export de produse tranşate şi ambalate în UE. „E o afacere grea, dar foarte plăcută“ Afacerea s-a bazat pe pasiunea pentru tradiţie gastronomică a doi fraţi - Constantin şi Lucian Niţu, ale căror profesii de bază sunt diferite de acest domeniu - teolog, respectiv stilist. „Obsesie şi pasiune, în acelaşi timp, pentru tradiţie şi gastronomie. E o afacere grea, dar foarte plăcută“, a declarat Lucian Niţu, care a explicat că gastronomia este un hobby aparte. Pasiunea nu este însă singurul „ingredient“ folosit de cei doi la reţeta succesului, experienţa acumulată din domeniu fiindu-le de mare folos. „Şcoala în acest domeniu a fost Italia, unde am lucrat timp de trei ani - în măcelării, abatoare, producţie, distribuţie. Ne-am întors în ţară şi am pus în practică tot ce am învăţat. Am adaptat însă produsele de tradiţie la gustul românilor“, a declarat Constantin Niţu. Când s-au întors, au a