Pentru prima dată în România, piaţa de radio are un sistem de măsurare continuă a audienţelor pe parcursul unui an În primăvara acestui an, numărul de ascultători ai programelor de
Pentru prima dată în România, piaţa de radio are un sistem de măsurare continuă a audienţelor pe parcursul unui an
În primăvara acestui an, numărul de ascultători ai programelor de radio a fost de 6.664.000 în mediul urban, cu 276.500 mai mic decât în primăvara anului 2007.
Pentru această scădere nu trebuie să aruncăm "vina" pe românii care au plecat în Spania sau Italia ori pe televiziunile care acaparează persoane în dauna radiourilor. Comparaţia cu măsurătorile de anul trecut trebuie făcută cu mari rezerve.
În primul rând, recentul sondaj, proprietatea Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA), organizaţie ce reuneşte majoritatea operatorilor de radio, inaugurează în ţara noastră sistemul de măsurare continuă a performanţelor programelor de radio. Altfel spus, în cursul anului vor fi trei valuri de măsurători ce vor acoperi toate lunile, spre deosebire de 2007, când au fost două perioade de cercetare.
Proaspătul sondaj s-a realizat în perioada 14 ianuarie - 20 aprilie 2008 (14 săptămâni), în timp ce sondajul din primăvara anului trecut s-a desfăşurat între 5 martie şi 6 mai (opt săptămâni). Sondajul din 2008 acoperă o lună şi jumătate de iarnă, iar specialiştii susţin că există deosebiri importante între comportamentul de consum radio din timpul iernii (care scade) şi cel din lunile de primăvară (care creşte).
România Actualităţi, lider în ţară
Orice comparaţie a audienţei posturilor din cele două perioade este riscantă şi neprofesionistă. Mai mult, să scoatem în evidenţă cât a crescut audienţa unui post ori să semnalăm câţi ascultători a pierdut altul ar însemna să comparăm "mere cu pere".
În plus, comparaţia dintre recentul studiu şi