Vanzarea de seminee, un business mic, exclusivist si doar pentru cei cu venituri peste medie, incepe sa dea semne de racire, primele dupa cresteri anulale de peste 30%. Anul acesta, piata de seminee este asteptata sa scada cu 40%, odata cu amanarea proiectelor rezidentiale, insa majoritatea jucatorilor mizeaza pe lucrarile de renovare pentru a-si impulsiona afacerile.
Piata de seminee s-a ridicat anul trecut la aproximativ 4 milioane de euro, la un volum de circa 1.000 de bucati, insa o estimare exacta asupra dimensiunii pietei este greu de apreciat sunt de parere unii dintre principalii jucatori de pe piata, in conditiile in care piata este destul de segmentata. Semineele pe lemne raman cele mai vandute, in timp ce semineele pe bioetanol (combustibil ecologic obtinut pe baza de alcool) abia isi fac loc pe piata.
"Estimam ca piata locala de seminee s-a ridicat anul trecut la circa 4 milioane de euro, respectiv 1.000 de bucati. In iunie 2008 a fost o crestere de 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa spre sfarsitul anului, in decembrie, cresterea pietei a fost de numai 15%", a apreciat Vlad Stefanescu, proprietarul Seminee Stefanescu, unul dintre jucatorii de pe piata locala de profil.
Pentru acest an, Stefanescu apreciaza ca piata va scadea cu pana la 40%, afectata in principal de sistarea proiectelor imobiliare, dezvoltatorii fiind de altfel principalii clienti in ultimii ani ai companiei. "In 2009 estimam o scadere a pietei cu aproximativ 40%, adica o piata de circa 2,4 milioane de euro si un volum de 700 de bucati", a adaugat Stefanescu.
Seminee Stefanescu a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent, insa pentru anul acesta, reprezentantul companiei apreciaza o scadere a vanzarilor cu circa 30%, pe fondul sistarilor proiectelor imobiliare pentr