A doua zi a expoziției auto de la Frankfurt a debutat, pe o ploaie deasă, cu o mulțime de vești proaste. Unii, precum șeful VW, Martin Winterkorn, vorbesc despre noi închideri de uzine, alții despre lipsa de sens a lansării de noi vehicule în această perioadă și nu puțini consideră că piața auto europeană nu are, în viitorul apropiat, șanse de redresare. Cu toate acestea există și optimiști, nu mulți, e drept.
După o primă zi în care Frankfurt Motor Show (IAA) a strălucit, a venit momentul „rafinării” declarațiilor politicoase din momentul prezentării noilor modele. Cele peste 70 de automobile expuse în premieră mondială ieri au dovedit, încă o dată, că industria auto încă mai are multe de arătat și că nu este nici pe departe atât de grav lovită de criză. În mare parte grație vânzărilor către alte zări, majoritatea producătorilor europeni au considerat că IAA 2013 este un moment propice pentru a își redemonstra forța.
Despre prezența Dacia la Frankfurt nu mai sunt multe de spus. Poate doar că, și în a doua zi a show-ului, standul mărcii a fost vizitat de o mulțime de curioși dornici să vadă ceea ce unii analiști consideră salvarea Renault din ghearele crizei. E drept că vânzările producătorului autohton cresc, în special grație prețului redus, chiar și într-un moment în care sora mai mare, Renault, încearcă să își recapete suflul. Iar face-liftul modelului Duster prezentat aici are mari șanse să dea încă un imbold vânzărilor Dacia.
Celălalt constructor care deține o uzină în România, Ford, a prezentat în premieră mondială Vignale. Oficialii Ford susțin că avem de-a face cu un vehicul menit să aducă noi clienți companiei. Și nu unii oarecare, ci din zona premium, acolo unde marjele de profit sunt substanțiale. În esență, Ford adaugă modelului Mondeo o echipare superioară, deasupra liniei Titanium. Tot la standul companiei americ