De la Gigi Kent la Botticelli Frumos din partea Mihaelei Radulescu - mi-am spus - sa vorbeasca, in preambulul Galei, despre una dintre eroinele rezistentei anticomuniste, Elisabeta Rizea, sa o aiba, De la Gigi Kent la Botticelli
Frumos din partea Mihaelei Radulescu - mi-am spus - sa vorbeasca, in preambulul Galei, despre una dintre eroinele rezistentei anticomuniste, Elisabeta Rizea, sa o aiba, fie si numai la telefon, pe autoarea serialului Memorialul durerii, Lucia Hossu Longin, careia ii datoram fixarea intr-o pagina de istorie, nu numai cinematografica, a unei femei fara frica. Ma gandeam ce ar putea urma, dupa o asemenea introducere angajanta, care ar putea fi miezul emisiunii? M-am trezit ca si cum cineva mi-ar fi facut o gluma proasta si, intr-un volum de Tolstoi, pe care tocmai il citeam, mi-ar fi strecurat cateva pagini din colectiile ce faceau deliciul midinetelor de altadata, "Femei celebre" sau "15 lei". Invitata a fost Floriana Jucan, personaj pitoresc al vietii noastre mondene, ale carei misterioase evolutii prin unele redactii nu cred ca este cazul sa fie nici macar "un lung prilej de vorbe si de ipoteze". Gazda emisiunii ne-a prezentat-o ca pe un model al talentului literar ce nu asteapta ca varsta sa-i masoare valoarea si, nu mai putin, ca pe o demna urmasa a curtezanelor de profesie, ale carei sfaturi ar prinde bine tinerelor naive, gata sa se indragosteasca la intamplare. Gazetarita care marturiseste, induiosator, ca a ratat posibilitatea de "a-si aduce aportul la bunul mers al Securitatii" ("Lucrez, vorba aceea, cu limba romana", va spune ceva mai incolo) nu a dat gres, in schimb, cu atasarea sa de barbati, alesi pe criteriul de neclintit al inteligentei. Asa se face ca, dupa scandalul cu ambasadorul elvetian, pus pe taraba intr-un roman, "o alta persoana draga sufletului ei" si pe care o poate si "nominaliza", a fost Gheorghe Vasile, zis