Superminiul cu trei sau cinci uşi de la Ford a trecut anul acesta printr-un refresh, astfel că pe lângă noul pachet optic, cel de-al şaselea Fiesta 2013 aduce sub capotă mult premiata unitate EcoBoost. Paradoxal, în ciuda minusculei cilindrei de doar 998 cmc, motorul turbo decimat la doar trei pistoane nu este poziţionat la baza ofertei, rolul de entry-level revenindu-i unităţii simplu aspirate atmosferic de 1,25 litri şi 60 CP al cărui preţ, ce include reduceri, porneşte de la sub 11.000 de euro.
Măsurile noului Ford Fiesta 2013 sunt doar o idee ajustate comparativ cu modelul ce a slujit din 2009. Astfel, post-facelift, noul Fiesta măsoară 3,969 metri în lungime (+1,9 cm), păstrează lăţimea de 1,722 metri, însă înălţimea la 1,495 metri este cu 1,6 cm peste vechea citadină faţă de care nu negociază ampatamentul de 2,489 metri. Portbagajul cuprinde 295 de litri.
Cu motorul EcoBoost de 1.0 litru şi doar trei cilindri, lui Ford i-a fost recunoscută tehnologia inovatoare care s-a adaptat perfect vremurilor noastre. Motorul este extrem de compact, blocul motor încăpând fără probleme pe o coală de hârtie cu format A4.
Montat pe Fiesta 2013, opera tehnologică trăieşte prin două versiuni de putere, unul de 100 CP şi ulterior, într-o treaptă de putere upgradată la 125 CP.
Injecţia directă de înaltă presiune şi supraalimentarea turbo de mare putere ataşată cilindreii de 998 cmc se traduce printr-o putere litrică de excepţie şi un rafinament superior, fără vibraţii în utlizare, nici chiar la turaţii reduse. Motorul fabricat şi pe liniile de producţie de la Craiova dispune de un cuplu maxim de 170 Nm livrat de la doar 1.400 turaţii, cu o curbă a cuplului constantă până la 4.000 rpm (cu overboost, pe intervale scurte se ating chiar şi 200 Nm). Motorul consumă doar 4,3 litri de benzină la 100 km şi are cele mai reduse emisii pentru un motor de aceeaşi pu