Renault Twingo, Citroen C4 şi Peugeot 508, cele mai proaspete game comercializate de producătorii din Hexagon, au debutat cu trac în România.
1 /.
Nu e niciun secret că românilor le plac maşinile germane. Este o relaţie consolidată în acte. Constructorii teutoni au reuşit, în primul trimestru al acestui an, să le vândă compatrioţilor chiar mai multe autoturisme decât Dacia. Surprinzătoare ar putea fi performanţa producătorilor japonezi. Ei au izbutit să-şi depăşească omologii din Franţa, pe o piaţă autohtonă care a lăsat impresia că priveşte mai degrabă cu rezervă recomadările sosite din Ţara Soarelui Răsare, dar manifestă o sensibilitate "tradiţională" pentru propunerile din Hexagon.
Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România, mărcile germane (şapte la număr) au comercializat 3.608 maşini (Volkswagen şi-a tras partea leului), în timp ce Dacia - 3.436. Pe poziţia a treia s-au clasat constructorii japonezi (dintre care s-au evidenţiat Toyota şi Suzuki) - cu 1.791 de unităţi.
Abia apoi au veni francezii (1.642 de maşini), talonaţi îndeaproape de americani - Ford, Chevrolet (1.306) - şi de producătorul ceh Skoda - 1.378.
Renault - în top, Citroen - în dificultate
Renault a salvat, practic, onoarea mărcilor franceze, cu aproape 1.000 de maşini vândute în primul trimestru, rezultat care i-a permis să ocupe poziţia a cincea în clasamentul general de specialitate.
La polul opus s-a situat Citroen, care n-a reuşit să comercializeze, potrivit APIA, decât 194 de autoturisme. Peugeot s-a plasat undeva, la mijloc, cu 469 unităţi.
Toate trei au fost, fără îndoială, afectate - mai mult sau mai puţin - de impactul modest avut de cele mai proaspete modele din propriile portofolii - noutăţile cu care au atacat începutul lui 2011 - Twingo,