Noua taxa auto va determina romanii sa nu mai inmatriculeze masini in Bulgaria, intrucat sunt diferente nesemnificative intre timbrul de mediu de la noi si taxa bulgara, considera Eugen Maciuca, manager AAA Auto.
Nu a fost stabilit inca daca persoanele care au masinile inmatriculate in alt stat si sunt rezidenti in Romania vor plati timbrul de mediu. Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.
In cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.
“Este o masura buna, considerand segmentarea automobilelor second hand inmatriculate. Volumele mari de masini importate corespund normelor Euro3 sau Euro4, fiind construite in perioada 2000 – 2007. Cele cu Euro 1, Euro2 sau non-euro sunt deja masini dinainte de anul 2000 iar cei interesati de comertul cu astfel de masini oricum nu au cum sa scoata un profit stimulant, daca luam in calcul pretul pe care il pot obtine aici, spre exemplu, pe un Opel Astra din 1998 cumparat de pe o piata din vestul Europei. Poate insa acum, fiind diferente mici intre timbrul de mediu de la noi si taxa din Bulgaria, masinile inmatriculate acolo vor incepe sa fie inregistrate in Romania”, a declarat pentru Wall-Street.ro Eugen Maciuca, manager AAA Auto.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Autoturismele cu motorizari Euro 3 si Euro 4 vor fi taxate mai scump fata de anul 2012 cu circa 10%.
Posesorii de masini diesel platesc mai putin decat cei care au autoturisme pe benzina. "Noua taxa va fi mai mare la motoarele pe be