S-a spus la un moment dat că următorul val de întreprinzători din Marea Britanie va apărea din rândul imigranţilor economici din ţările Europei Centrale, cum ar fi Polonia, ajunşi în Marea Britanie pentru a lucra. Cu toate acestea, profesioniştii de pe piaţa investiţiilor interne susţin că imigranţii din Europa de Est sunt cei care se mută în prezent în Marea Britanie pentru a pune bazele unei afaceri cu potenţial de dezvoltare ridicat, scrie Financial Times în ediţia de marţi, citat de Agerpres.
Dintre cei şase câştigători de anul trecut ai competiţiei Seedcamp, un concurs menit să încurajeze talentul antreprenorial în Europa, trei proveneau din afara Regatului Unit şi toţi trei erau din Europa de Est.
Printre companii se număra şi Brainient, o societate lansată de românul Emi Gal (24 de ani), la Bucureşti, în 2008. Gal ştia că ideea sa de a crea o companie internaţională bazată pe o platformă care să creeze elemente interactive pentru reclame video online nu va putea avea sediul în România pentru mult timp.
"Am conştientizat destul de repede că, dacă vreau să fac ceva la scară mare, trebuie să mă mut la Londra", a mărturisit tânărul.
Platforma "LayeredBrain" dezvoltată de Brainient permite creatorilor de reclame video pe Internet să adauge funcţii interactive pentru servicii suplimentare destinate consumatorilor. Prin urmare, o reclamă la o maşină, ar putea, spre exemplu, să beneficieze de opţiuni prin care, cu un singur click, consumatorii să poată comanda o broşură, să joace un joc video legat de maşina respectivă sau să îşi facă rezervare la un test drive.
Gal, care anterior a înfiinţat un post de televiziune online în România ce "a eşuat lamentabil" însă, precizează că deşi societatea sa a fost capabilă să construiască platforma în România, nu a putut şi să o facă să funcţioneze acolo, deoarece "piaţa este mică, iar agenţiile nu su