Stresul la locul de muncă afectează aproximativ 30 la sută din europeni. Din cauza lui, scade eficienţa, cresc riscurile de conflict şi apar probleme de sănătate şi dereglări ale somnului. „Am prea multe de făcut!“, „Nu am timp!“ sau „Nu mai pot!“. De câte ori n-ai auzit aceste afirmaţii sau de câte ori nu le-ai spus chiar tu, depăşit de faptul că trebuie să lucrezi din ce mai mult într-un timp foarte scurt? Este drept, nu ai capacitatea să înlături toţi factorii de stres de la locul de muncă, dar poţi ameliora situaţia pentru a deveni mai eficient.
1 Nu întârzia la locul de muncă
Când întârzii la serviciu, consumi mai multă energie grăbindu-te decât de obicei. Şi, fiindcă îţi faci probleme de conştiinţă, starea ta de spirit are de suferit, ceea ce te face să te stresezi din ce în ce mai mult. De aceea, este recomandat să fii punctual sau chiar să ajungi mai devreme la serviciu.
2 Stabileşte-ţi priorităţile
Este foarte important să-ţi cunoşti foarte bine sarcinile de serviciu. În felul acesta, vei putea să faci o listă cu îndatoririle tale, pe care să le clasifici în funcţie de priorităţi.
3 Dă-ţi silinţa cât mai mult
Pentru a fi eficient, învaţă să faci lucrurile corect de la bun început. În situaţia în care nu acorzi importanţa cuvenită desfăşurării activităţii, va trebui să depui iarăşi efort şi să pierzi timpul.
4 Învaţă să refuzi sarcinile în plus
Eşti înconjurat de un număr mare de persoane, care au aşteptări diferite de la tine: şefi, subalterni, colegi, colaboratori sau parteneri. Tu eşti singurul care ştie care sunt capacităţile tale de muncă. Dacă te simţi depăşit de situaţie, refuză sarcini suplimentare şi nu te gândi că ceilalţi te vor considera incompetent. Din contră, în felul acesta, îţi creşti eficienţa.
5 Menţi