Guvernul a amânat cu o lună termenul de la care toate firmele mari şi mijlocii din România sunt obligate să-şi depună declaraţiile on-line. Motivul pentru care Fiscul a luat această decizie este ca toate firmele să aibă suficient timp pentru a-şi procura certificatele digitale necesare depunerii declaraţiilor prin mijloace electronice. Sursa: Foto: Codrin Prisecaru
"Am dorit să nu existe o presiune prea mare asupra contribuabililor şi de aceea am decis amânarea termenului cu o lună", au declarat, pentru EVZ, reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF)
Iniţial, proiectul de ordin al preşedintelui ANAF publicat pe site-ul Fiscului, prevedea ca aceste companii să-şi depună obligatoriu declaraţiile on-line începând cu luna octombrie.
Însă în Monitorul Oficial de vineri, 1 octombrie, când a fost publicat ordinul şefului ANAF, este prevazut ca termen luna noiembrie. "Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu obligaţiile cu termen de declarare 25 noiembrie 2010", se arată în documentul oficial.
Ce declaraţii trebuie depuse on-line
Conform ordinului preşedintelui ANAF, contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, sunt obligate să-şi depună declaraţiile prin mijloace electronice de depunere la distanţă, prin intermediului Sistemului Electronic Naţional.
Contribuabilii mijlocii sunt acele companii care au realizat în anul precedent o cifră de afaceri cuprinsă între 6,7 milioane lei si 70 milioane lei. Contribuabilii mari sunt societăţile cu afaceri ce au depăşit 70 milioane lei în anul anterior.
Potrivit preverilor Ordinului ANAF, trebuie depuse on-line următoarele documente: Declaraţia 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, Declaraţia 102 privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, Declaraţia rectificativă 710,