Ministerul Transporturilor a eliberat autorizaţii ilegale de construcţie pentru Autostrada Sibiu-Orăştie. Autorizaţiile au fost eliberate deşi terenurile necesare erau încă în circuit agricol.
În timp ce românii stau cu frica în sân că pot fi amendaţi de Inspecţia de Stat în Construcţii (ISC) pentru lucrări mărunte făcute în casă, statul încalcă prevederile făcute tot de el în domeniul autorizării lucrărilor de construcţii.
În goană de realizări, fosta conducere a Ministerului Transporturilor a decis în noiembrie 2011 să dea drumul la lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie. Acestea au fost inaugurate la data de 15 noiembrie 2011 de către premierul de atunci, Emil Boc, şi de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. Autorizaţia de construcţie necesară fusese eliberată de Ministerul Transporturilor cu doar şase zile înaintea vizitei din 15 noiembrie, chiar dacă nu erau îndeplinite prevederile legale. Ministerul Transporturilor a folosit în favoarea sa prevederile Legii 255/2010, care spune că în cazul lucrărilor de infrastructură de interes naţional autorizaţiile de construcţie sunt date de acesta, şi nu de autorităţile locale, ca în celelalte situaţii.
Fie că e vorba de construirea unei modeste case sau de cea a unei autostrăzi, pentru obţinerea autorizaţiei de construire este necesară, printre altele, scoaterea terenului necesar din circuitul agricol sau forestier, după caz. În cazul terenurilor pe care sunt realizate lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, irigaţii, agenţia naţională de profil, ANIF, cere şi o documentaţie pe care o avizează şi ce arată felul în care beneficiarul autorizaţiei se angajează să protejeze lucrările de îmbunătăţiri existente pe viitorul şantier.
Potrivit certificatului de urbanism eliberat în octombrie 2011 de Consiliul Judeţean Sibiu, CNADNR urma să prezinte „aprobarea de scoatere a terenurilo