Şapte linii de transport în comun, 2.000 de călători pe oră, mii de maşini care vin şi ies din Capitală nu vor mai putea traversa DN 1 din cauza restricţiilor impuse de Ministerul Transporturilor pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul Băneasa. Conducerea Primăriei Capitalei nu este de acord cu decizia ministerului.
Disputele dintre Ministerul Transporturilor şi Primăria Capitalei pe tema traficului din jurul Pasajului subteran Băneasa continuă. Pentru ca lucrările să fie terminate până la 1 Decembrie, aşa cum i s-a promis premierului Boc, traversarea DN 1 trebuie să fie restricţionată în cele două mari intersecţii Bulevardul Ion Ionescu de la Brad -Aerogării şi Constantin Dobrogeanu Gherea - Elena Văcărescu. Cu alte cuvinte, pe acolo nu se mai trece cu maşina timp de o lună, începând de sâmbătă, 10 octombrie.
Conducerea Primăriei Capitalei solicită Ministerului Transporturilor o reanalizare a restricţiilor pe care doresc să le impună în zona Pasajului Băneasa, considerând că măsurile anunţate până acum îngreunează intrarea în Bucureşti prin nordul oraşului şi blochează DN 1. Din punct de vedere tehnic, această traversare este folosită de şapte linii de transport în comun 112, 148, 149, 205, 261, 301, 335, cu un număr aproximativ de 2.000 de călători pe oră.
În plus, traversarea DN 1 este singura posibilitate pentru ca mijloacele de transport cu o masă mai mare de 7,5 tone să tranziteze nordul oraşului fără a plăti taxa de zonă, soluţiile alternative propuse de minister nefiind fezabile.
SE PUTEA EVITA BLOCAJUL
Specialiştii din cadrul municipalităţii au mai spus faptul că Ministerul Transporturilor, în administrarea căruia se află intersecţiile în care circulaţia va fi oprită, respectiv Bulevardul Ion Ionescu de la Brad - Aerogării şi Constantin Dobrogeanu Gherea - Elena Văcărescu, a refuzat soluţiile de trafi