Englezii îşi duc la fier vechi maşinile de lux, nemţii se îmbulzesc la Dacia, spaniolii se bat pe Sandero, iar românii nu-şi permit să arunce rablele la gunoi. În Germania, programul „Rabla“ a fost lansat acum o lună, iar prima de casare este de 2.500 de euro pentru fiecare maşină mai veche de nouă ani. Fondul alocat este de 1,5 miliarde de euro, care ar ajunge pentru aproximativ 600.000 de maşini. Prima favorizează vânzarea modelelor ieftine, pentru că în Germania stocul Dacia s-a epuizat.
Explicaţia este simplă. La o maşină ca Dacia, ce costă numai 7.500 de euro, o reducere de 2.500 de euro, cât e prima de casare, se simte mult mai semnificativ decât la un Mercedes. În Marea Britanie, locul Daciei a fost luat de constructorul coreean Hyundai. Asta şi pentru că Logan ori Sandero nu sunt fabricate cu volan pe dreapta. La primele 4.000 de comenzi, unii dintre clienţi au renunţat la automobile de lux în favoarea unui Hyundai.
Englezii renunţă la maşini de lux
Pentru a intra în acest program, un vehicul trebuie să fie mai vechi de zece ani. Cea mai veche maşină trimisă la casat este un Austin 1100 din 1966, alături de un Morris Minor din 1968. În doar o săptămână, clienţii Hyundai au trimis la casat 34 de modele BMW, 32 de maşini Mercedes şi 22 de unităţi Audi, toate mai vechi de zece ani. Majoritatea vehiculelor exotice ce au fost trimise la casat erau într-o stare jalnică şi nu mai puteau fi reparate. Aşa că, proprietarii au renunţat la ele în favoarea unei maşini noi.
În Marea Britanie, prima de casare este de 2.000 lire sterline. Guvernul spaniol a decis o primă de casare de 2.000 de euro, destinată susţinerii industriei auto afectată de criza financiară.
Totuşi, unele regiuni nu au decis dacă vor implementa prima de casare, în timp ce altele, precum Madrid şi Catalunia, au refuzat complet astfe