Audienţa medie a meciurilor din turul campionatului intern a scăzut cu 33% la nivel naţional şi cu 19% în urban faţă de anul 2007. Antena 1 a fost locomotiva audienţelor. În schimb, GSP TV, datorită acoperirii deficitare, a frânat creşterea ratingurilor. Cele 153 de meciuri disputate în turul Ligii I, transmise de Antena 1 şi de GSP TV, au înregistrat în mediul urban un rating mediu de 2,1%. Audienţa este cu 19,2% mai mică decât cea din turul anului 2007, când partidele au fost difuzate de cinci televiziuni.
La nivel naţional, ratingul Ligii I a scăzut cu 33,3%, coborând de la o medie de 2,4% (469.000 de telespectatori pe minut) la 1,6% (323.000 de telespectatori).
Trebuie precizat faptul că, în acest an, universul la nivel urban în care se fac măsurătorile de audienţă TV (GfK) s-a mărit faţă de cel de anul trecut (TNS-AGB).
Scăderile de audienţă suferite de Liga I se datorează în principal acoperirii mai mici a canalului GSP TV, care este recepţionat pe reţeaua de cablu RCS&RDS şi pe platforma Digi TV.
Totuşi, Antena 1, postul care a transmis prima opţiune din etapă, a înregistrat pentru cele 17 partide o audienţă medie de 1.108.000 de telespectatori (9,7% rating urban).
Este cea mai mare audienţă medie obţinută de vreo televiziune care a transmis partide din Liga I. Faţă de sezonul trecut, când a difuzat a doua opţiune din etapă, audienţa meciurilor de la Antena 1 a crescut cu 70%.
Publicitatea a scăzut cu 31%
Interesant de remarcat este faptul că din cele 17 meciuri difuzate de Antena 1, 11 au fost cu Steaua, echipa cu cei mai mulţi suporteri din ţară. De asemenea, nouă partide din cele 17 au obţinut audienţe de peste un milion de telespectatori.
Cel mai vizionat meci a fost derby-ul Dinamo - Steaua, cu o medie de 1.978.000 de telespectori pe minut (1