Dan Bondrea, copywriter, a muncit în ultimii trei ani la renumitele agenţii Strawberry Frog, Wieden+Kennedy (Amsterdam) şi Springer&Jacoby (Hamburg) Dan Bondrea este un tip relaxat. Nu
Dan Bondrea, copywriter, a muncit în ultimii trei ani la renumitele agenţii Strawberry Frog, Wieden+Kennedy (Amsterdam) şi Springer&Jacoby (Hamburg)
Dan Bondrea este un tip relaxat. Nu arogant, ci relaxat. Nu pare deloc presat de deadline-uri sau de ambiţii în publicitate. Poate că s-a molipsit de calmul olandezilor.
În urmă cu şase ani, Dan Bondrea era student la Facultatea de Jurnalism şi Filosofie din Bucureşti. Venise din Craiova cu gândul de a face carieră în jurnalismul sportiv. După câteva luni de practică la "Gazeta Sporturilor" şi la "ProSport", şi-a dat seama că jurnalismul nu-i de el.
Şi-a copiat CV-ul în 35 de exemplare, pe care le-a trimis la tot atâtea agenţii de publicitate. La scurt timp, a primit un telefon de la agenţia Propaganda (devenită între timp Violet Advertising) şi a fost angajat copywriter.
O şcoală de 24.000 de euro
După trei ani, Bondrea a aplicat la Miami Ad School Europe (Hamburg), şcoală de creaţie publicitară. Nu i-a fost uşor să fie admis, deşi este o şcoală particulară. A trebuit să prezinte un portofoliu de lucrări, a dat examene de admitere prin mail, a trecut prin multe interviuri.
"Am avut întrebări de genul <> , la care am răspuns că îmi place zgomotul aspiratorului şi al foenului", îşi aminteşte Dan Bondrea. Pentru cei doi ani de studii petrecuţi la Hamburg, Bondrea a plătit 24.000 de euro şi a avut ocazia să înveţe de la cei mai cunoscuţi directori de creaţie din Germania. "La acea şcoală nu mergeam cu manuale şi nici nu venea cineva să ne dicteze. Tot ce făceam era: execuţie, execuţie, execuţie!".
Agenţie de publicitate cu sediul în biserică
Se lucra pe brief-uri reale aduse de pro