Data de 1 iunie va intra în istoria SUA. Ca şi 15 septembrie, ziua falimentului Lehman Brothers, cel mai mare din istoria planetei, data de 1 iunie este legată de un faliment: cel al General Motors, cel mai mare faliment industrial din lume. Povestea măririi şi decăderii General Motors, un simbol al industriei de peste Ocean, este asemănătoare tuturor falimentelor răsunătoare. Mândrie combinată cu greşeli economice strategice, costuri imense, pierderea luptei cu eficienţa competitorilor japonezi, preţul crescând al bariliului de petrol toate şi-au avut partea lor la trimiterea General Motors pe cealaltă lume economică. GM a cerut protecţie în faţa creditorilor cu active de 82,3 miliarde de dolari şi datorii de 172,8 miliarde de dolari.
Povestea General Motors, o companie chintesenţială pentru secolul al XX-lea, cu unităţi de producţie în 34 de state şi 244.500 de angajaţi, începe în 1908.
Atunci, William Durant, producător de trăsuri, pune bazele GM incluzând în producţie Buick Motor, iar în anul următor achiziţionează Oldsmobile, Oakland Motor Car Company, cunoscută acum drept Pontiac, Cadillac şi Rapid Motor Vehicle rebrenduită GMC.
În 1911, Durant pleacă de la GM şi porneşte o nouă companie împreună cu pilotul Louis Chevrolet. Dar Durant se va întoarce la GM în 1916, iar în 1918 General Motors cumpără Chevrolet. Anul 1919 aduce cu sine formarea GM Acceptance Corp, pentru a finanţa cumpărarea de maşini. Ulterior, GMAC devine o instituţie financiară în toată regula, care va acoperi mai multe domenii, inclusiv cel imobiliar.
Cadillac LaSalle, lansat în anii '20, a făcut furori cu formele şi stilul său. Marea Depresiune, cum a sosit, a şi trecut, iar constructorul a supravieţuit condiţiilor economice vitrege din anii 1929-1933. Ba chiar s-a extins, achiziţionând Opel din Germania. În schimb, în 1936 şi 1937, compania are p