Expoziţia multimedia de reclame vechi româneşti este vernisată astăzi, la ora 19.00, la ceainăria Cărtureşti din Bucureşti şi este organizată de Institutul Cultural Român.
Expoziţia prezintă reclame româneşti din perioada 1860-1989: ziare, broşuri, obiecte din colecţia Florian Ciobanu, precum şi spoturi video. Colecţia Florian Ciobanu (www.reclamevechi.ro) cuprinde mai multe mii de reclame, publicate în revistele româneşti de-a lungul unui veac şi jumătate, din jurul anului 1840 – începând cu Albina românească (1843) a lui Gheorghe Asachi şi cu Foaie pentru minte, inimă şi literatură (1850), trecând prin Diarulu Buciumulu (1863-1864), Romanulu (1863), Trompeta Carpaţilor (1874) şi Resboiul (1877) – până în 1990.
Mercedes, maşini de birou
Campanii integrate din 1938 pentru Fabrica de ciocolata si produse zaharoase Regina Maria sau pentru faimoasa bere Bragadiru, reclame la săpunul Pisica, nectarul Mamaia, dar şi scurtmetraje pentru promovarea turismului românesc (Sighişoara, Dracula) se vor regăsi în cuprinsul acestei expoziţii-eveniment, deschisă până la 30 iunie.
Tot diseară, în Grădina Verona, de la ora 21.00, sub genericul „Natura contradictorie a Bucureştiului“, vor fi proiectate două scurtmetraje documentare cu tematică urbană: „City Skills 4 Life” de Gabriela Massaci & Eugen Ciocan și „Casa Poporului 3+5” de Dorin Ştefan.