Datorită succesului pe care îl au în rândul consumatorilor, tabletele nu mai pot fi contestate nici de cei mai sceptici analiști ai pieței IT. Fără dubiu, este doar o chestiune de tip până când ele vor cuceri și mediul de afaceri, putând fi folosite de angajați în activitatea lor zilnică, în locul laptopurilor sau chiar, în unele cazuri, înlocuind PC-ul.
Reprezentanții Gartner, spre exemplu, spun că tabletele prezintă o serie de oportunități pentru afaceri, dar, în același timp, solicită companiilor și un nou set de politici și tehnologii.
„Directorii de IT sunt hotărâți să nu facă aceeași greșeală pe care au făcut-o cu smartphone-urile, de care s-au ferit încă de la început, pe motiv că erau niște «jucării scumpe și frivole», sau chiar un simbol al statului social al executivilor, lăsând astfel loc pentru liderii mai inventivi care au intuit avantajul competitiv pe care l-ar avea de pe urma aplicațiilor mobile”, spune David Willis vicepreședinte cercetare la Gartner.
„Ei sunt și mai doritori să arate că nu este nevoie să furnizeze și să gestioneze fiecare gadget pe care agajații îl aduc la birou. Dacă tu te gândești la o aplicație pentru tablete, poți fii sigur că și competitorii tăi fac același lucru - și chiar acționează. Este timpul să explorăm utilitatea tabletelor în mediul de afaceri”, mai spune el.
Gartner se așteaptă ca anul acesta să fie livrate circa 69 de milioane de tablete, reprezentând doar o mică parte a gadgeturilor pe care pot fi instalate aplicații, precum smartphone-urile. Cu toate acestea, impactul lor este major. În viziunea companiei, tabletele nu sunt nici laptopuri mai bune, nici smartphone-uri mai bune, ci sunt gadget-uri care le completează pe ambele.
Și asta pentru că, în comparație cu laptopurile, pornesc mult mai rapid, astfel că utilizatorul poate accesa informația dorită aproape instant. În plus