Autobuzul 445 Bucureşti-Tunari şi tramvaiul RATB 21 sunt în topul celor mai periculoase trasee, călătorii şi şoferii riscând să ia bătaie sau să fie buzunăriţi .
În miezul zilei, o plimbare cu autobuzul liniei preorăşeneşti 445 poate părea chiar agreabilă: contra sumei de 2 lei, călătorului i se aştern în faţă vilele luxoase ale bogătaşilor din Pipera, iar gazonul proaspăt şi verde din faţa lor relaxează mintea.
Opririle dese ale şoferului, pentru a „agăţa” orice doritor de pe marginea drumului nu deranjează atâta vreme cât timpul nu te presează. Seara, însă, pentru şoferi şi călători începe coşmarul: „Ţiganii se urcă cu băutură în maşină, ascultă manele, înjură, merg cu geamul deschis, uneori cer ca şi uşa să rămână deschisă. Creează haos pentru a putea fura mai liniştiţi din buzunare”, povesteşte patronul liniei de transport.
Cea mai periculoasă porţiune de drum este chiar în apropierea primăriei din Tunari acolo unde, în urmă cu câteva zile, în jurul orei 22.00, Virgil Cioponea, un şofer de maxi taxi a fost bătut crunt şi aruncat într-un şanţ de către localnici pentru că le-a cerut banii pe bilet. Autorităţile, cu sediul la doi paşi de locul unde s-a petrecut incidentul, ridică din umeri.
Şi primarul, Grigore Cote, şi şeful de post, Ghiţă Ilie spun că ştiu de păţaniile şoferilor dar nu au resursele necesare să facă ceva. „Să vedeţi cum mă sfidează! Coboară din Mercedes şi vin la primărie să-şi ia ajutorul social. Nu am ce să le fac, dacă doamna doctor le face dosar că-s bolnavi, la fisc sunt săraci...“, se plânge primarul.
Tramvaiul 21, preferatul hoţilor
Nici traseele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) nu sunt foarte sigure, mai ales pentru pasageri. Cea mai mare problemă este cea a şuţilor, care au rute preferate.
Potrivit statisticiulor realizate de regie, zece linii din Capitală prezintă un grad ridicat de p