Edilii Constanţei au votat marţi, 30 aprilie, noua taxă de promovare a staţiunii Mamaia. Birul va fi plătit de fiecare deţinător de active în Mamaia, fie că este agent economic, fie că este simplu contribuabil.
Cea mai mică taxă este de 100 lei pe an, pentru proprietarii de apartament. Cea mai mare taxă este de 4.000 lei pe an, pentru cluburi, cazinouri, săli polivalente, instalaţii şi dotări specifice agrementului turistic.
Taxa a fost instituită la solicitarea Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării şi a Asociaţiei Patronale Mamaia.
„Sunt 1.000 agenţi economici în Mamaia. Fiecare are 10 angajaţi. Deci 10.000 oameni trăiesc de pe urma staţiunii. Se vor strânge 600.000 – 700.000 euro, bani cu care se va face o promovare puternică şi necesară staţiunii Mamaia, pe pieţele interne şi internaţionale. Din această sumă 20% revine Primăriei Constanţa, restul rămâne la asociaţia litorală“, a declarat primarul Radu Mazăre.
Argumentele pentru această taxă au constat în valorificarea proprietăţilor deţinute în Mamaia. „Cine are un imobil în Mamaia beneficiază de pe urma promovării staţiunii ca brand. Chiar dacă nu închiriază acel apartament, proprietarul deţine un activ în buricul turismului românesc, căruia îi creşte valoarea pe piaţa imobiliară, spre deosebire de alte oraşe sau zone ale Constanţei“, au motivat susţinătorii taxei.
Primul lucru care va fi plătit din taxa de promovare va fi chiar imnul staţiunii Mamaia. Aşa vor fi acoperite costurile melodiei - de compoziţie, de producţie, de difuzare.
„Mamaia este un cartier al Constanţei şi are parte de o superpromovare prin tot ce fac eu. Când am venit eu la primărie, Mamaia era plină de tarabe şi chiloţi. Acum se pune presiune pe ea pentru că este singurul lucru din România care funcţionează. A ajuns aşa datorită colaborării dintre autorităţile locale ş