Pentru cei mai multi dintre angajati promovarea in companie inseamna, practic, o alta slujba. Alte responsabilitati, un nou program de lucru, mai mult stres si mult mai putin timp liber. Toate aceste schimbari ii iau, de multe ori, pe nepregatite.
Managementul schimbarii trebuie atent monitorizat pentru ca angajatul sa se poata adapta noilor cerinte si impactul psihologic sa nu fie negativ.
"Promovarea trebuie tratata in acelasi mod ca angajarea. In fond, inseamna acelasi lucru: om nou, context nou, sarcini noi, asteptari noi. In acest caz, comunicarea este esentiala. Reactiile echipei trebuie observate cu atentie si tratate cu toata seriozitatea imediat. Restul e time management", este de parere Rudolf Fedorovici, consultant la Advice Human Resources.
De obicei, promovarile se fac, ca si angajarile, pe baza compatibilitatii cu jobul si nu neaparat pe baza valorii absolute. Astfel, este promovat cel mai potrivit angajat si nu neaparat cel mai bun. Se intampla frecvent ca, dintre reprezentantii de vanzari ai unei firme, sa-i fie refuzata promovarea celui mai bun agent. "Paradoxul este simplu", spune Fedorovici. "Daca acesta vinde cel mai bine nu inseamna ca va fi cel mai bun manager de vanzari. Daca il promoveaza, firma pierde un om bun de vanzari si castiga un manager mediocru".
O promovare inseamna, inainte de toate, cresterea responsabilitatii prin marirea volumului si importantei sarcinilor. Se intampla frecvent insa ca promovarea sa mascheze lipsa resurselor companiei de a angaja un alt om. "In cazuri ca acestea firma te numeste country sales manager, ceea ce inseamna ca vei prelua si zona de responsabilitate a colegului tau care tocmai si-a dat demisia", exemplifica Fedorovici. Mai mult sau mai putin, toti angajatii proaspat promovati intra intr-un cerc vicios unde sufera de lipsa de timp. "Intr-un fel este normal: efortul