Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume are toate motivele să nu fie mulţumit de vânzările din SUA, unde are o cotă de piaţă de numai 15%, spre deosebire de 45% în Europa şi
Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume are toate motivele să nu fie mulţumit de vânzările din SUA, unde are o cotă de piaţă de numai 15%, spre deosebire de 45% în Europa şi peste 55% în India
Viaţa ca lider pe piaţa de telefoane mobile este cât se poate de interesantă dacă stai şi analizezi rezultatele financiare. Compania finlandeză a vândut peste o sută de milioane de telefoane mobile în toată lumea în prima jumătate a acestui an, la care se conturează vestea unor profituri-record pentru acest an.
Cum era de aşteptat, acţiunile companiei se află la cea mai ridicată cotă din ultimii ani. Numai în India, una dintre pieţele cu cea mai rapidă dezvoltare din lume, Nokia are o cotă de 55%, faţă de cele 45 de procente deţinute în Europa. Motiv de bucurie pentru conducerea companiei, pentru că studiile arată că, în India, şase milioane de oameni îşi cumpără un prim telefon mobil în fiecare lună. Calculele sunt de prisos!
De fapt, Nokia este numărul unu în aproape orice colţ de pe Pământ, cu o singură excepţie: Statele Unite ale Americii, unde finlandezii joacă din poziţia de outsider, pentru că nu au decât 15% cotă de piaţă.
Nokia are multe greutăţi de întâmpinat pe piaţa americană.
O parte a necazurilor este dată de probleme tehnice, în sensul că finlandezii nu fabrică destule aparate care să fie compatibile cu sistemele GSM din SUA, iar cele care sunt compatibile folosesc tehnologii depăşite. În acelaşi timp, providerii de reţele de telefonie mobilă din SUA nu se dau în vânt după modelele destul de scumpe ale producătorului finlandez, pentru simplul motiv că americanii preferă ofertele speciale, unele aparate fiind livrate gratuit în