În contextul scandalului internațional provocat de dezvăluirile privind acțiunile de spionaj cibernetic derulate de agenșiile de spionaj americane, un nou subiect controversat e prezentat în presa internațională. Se pare că gigantul IT Google teastează un sistem prin care urmărește oamenii în viața reală, nu doar activitățile lor din mediul online.
Potrivit Daily Mail, mecanismul testat de Google urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale dintr-un oraş.
Sistemul testat de Google funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate ("Location Services") şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală a oraşului, Google poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii.
Google a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: "Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne transmit că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile".
"Conversiile pot apărea în forme diferite: vizite la magazine, apeluri telefonice, descărcări de aplicaţii, tranzacţii pe internet sau achiziţii făcute după consultarea mai multor dispozitive. O viziune mai bună asupra acestor modalităţi complexe de plată poate ajuta la optimizarea publicităţii online şi la repartizarea mai eficientă a bugetului", mai scria pe blogul oficial Google.
Directorul grupului Big Brother Watch, Nick Pickles, nu este deloc surprins de faptul că Google vrea să adauge sistemului său de urmărire online opţiunea de a supraveghea locaţia noastră în timp real, pentru o