Evoluţia relaţiilor dintre Portul Constanţa şi porturile sârbeşti din 2007 încoace a determinat o creştere semnificativă a traficului de mărfuri. Dacă în 2007, primul an în care evenimentul a avut loc în Serbia, traficul de mărfuri între cele două părţi era de 1 milion tone, în primele luni din 2012 traficul a atins 4,5 milioane tone.
Partenerii de la Novi Sad serbează joi, 20 septembrie, Ziua Portului Constanţa, eveniment pe care delegaţia oficială a Administraţiei Portului Constanţa îl organizează de 6 ani în Serbia. Evoluţia relaţiilor dintre Portul Constanţa şi porturile sârbeşti din 2007 încoace a determinat o creştere semnificativă a traficului de mărfuri. Dacă în 2007, primul an în care Ziua Portului Constanţa a avut loc în Serbia, traficul de mărfuri între cele două părţi era de 1 milion tone, în primele luni din 2012 traficul a atins 4,5 milioane tone.
În acest an, în primele opt luni, traficul de mărfuri între portul Constanţa şi porturile din Serbia a fost de 4.356.034 tone, faţă de 2.344.435 tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea de trafic este de 85,8%.
Oficiali maghiari la Budapesta: „Pentru Ungaria, Portul Constanţa are o importanţă vitală“ „Traficul total în porturile maritime româneşti este în creştere cu 15% în primele 8 luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte traficul fluvial, acesta are o evoluţie spectaculoasă, la sfârşitul lui august 2012, fiind cu 38,5% mai mare faţă de august 2011. Traficul de containere resimte o revigorare, în acest caz, în perioada analizată, creşterea fiind de 6% în ceea ce priveşte cantitatea de marfă şi de 7,7 la numărul de TEU“, a precizat George Vişan, directorul comercial al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa.
În prezent, pe Dunăre sunt operaţionale trei linii regulate de containere: Constanţa – Belgrad – Consta