Comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut in 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro, fata de 34,8 milioane euro, cat se inregistrase in anul precedent, si un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor RomCard.
Dintre acestea, in sistemul ePayment au fost inregistrate 541.800 tranzactii, la un volum de 46 milioane euro.
Pe parcursul anului trecut, piata online a continuat sa se dezvolte, sistemul ePayment atragand 270 de comercianti noi.
Topul celor mai importante 25 evenimente de business in 2008
In 2008, companii si institutii precum Vodafone, ID Sarrieri, Say Shops, World Vision, Primaria Timisoara sau Hostway Romania au decis sa abordeze Internetul ca si canal de vanzare/colectare sau au operat investitii pentru a-si imbunatati si consolida pozitia pe acest segment.
"Acest fenomen se va intensifica in 2009, mai ales in perspectiva conditiilor economice severe pe plan mondial si national. Internetul este canalul care aduce multe oportunitati de vanzare si promovare la costuri mult mai reduse si va fi o parte importanta a strategiei companiilor pentru perioada urmatoare", apreciaza Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.
Potrivit lui Sebe, acesta este si motivul pentru care nu vom asista la o scadere a volumelor tranzactionate online sub nivelul anului 2008.
"Tendinta de crestere va continua, intr-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimam o valoare totala a comertului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro", adauga ea.
In ultimul trimestru al anului trecut, volumul de plati online s-a incadrat in jurul valorii de 13,4 milioane euro, fata de anul 2007, cand acesta era de 9,8 milioane euro.
"Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jum