Google a anuntat, la 17 aprilie, ca pune la bataie serviciile AdSense pentru Cautare si AdSense pentru Continut in asaltul sau asupra publicitatii online din Romania.
In aceeasi zi, o voce autorizata de pe piata, cu experienta in ceea ce face sa progreseze piata de profil din Vest, atragea atentia ca agentiile de publicitate de la noi “vor avea surprize neplacute, dar doar odata cu cresterea numarului de advertiseri”. Cuvintele par sa reflecte foarte bine situatia pietei de publicitate online din Romania.
Desi aceasta creste sustinut, ea lupta inca atat sa-i convinga pe “traditionalisti” de avantajele majore pe care le ofera in fata altor media, dar si sa-si puna la punct toate instrumentele de care are nevoie pentru o functionare optima.
Informatia pe scurt:
• Piata de publicitate online din Romania isi cauta inca instrumentele de reglementare si de functionare
• Advertising-ul online creste sustinut in Romania, dar se limiteaza inca la cateva milioane de euro
• In Vest, piata atinge zeci de miliarde de euro si depaseste, pe alocuri, unele media traditionale
• Piata romaneasca are inca nevoie de profesionalism si de adaptare la nou
• Este de asteptat ca Internetul sa depaseasca 2% din placinta publicitatii in Romania, in 2007
• Noile tehnici publicitare combat bannerele intruzive in lupta contra "banner blindness"
• Specialistii romani au pareri impartite despre social-networking si new media
Estimarile ZenithOptimedia pentru 2005-2007
La noi se fac pasi mari, dar in subsolul planningului de agentie
Aflata in al treilea an de crestere consistenta, publicitatea online romaneasca se asteapta, in 2007, la vremuri de agitatie maxima. Se asteapta primele schimbari structurale si de reglementare prin divizia locala a Interactive Advertising Bureau, IAB Romania,