Imprimarea 3D este unul dintre subiectele de interes acum, iar producători de tot felul vor să o folosească tot mai mult. O echipă vrea chiar să printeze o maşină în 3D şi aceasta să ajungă în curând pe străzile din toată lumea.
O maşină printată 3D s-ar face la fel ca orice alt vehicul: pe bucăţi. Marile avantaje ale acestui proces sunt că greutatea va fi mult redusă şi vor fi mai puţine piese. Conform producătorului, în jurul şoferului este gândită şi o cuşcă de protecţie, după cum se găseşte în maşinile de raliu, iar per ansamblu maşina va arăta ca o singură piesă lustruită şi finisată, scrie TechCrunch.
Urbee 2 este numele primei maşini realizată cu o imprimantă 3D. Ea are trei roţi şi nu oferă cel mai mare spaţiu din lume, dar producătorul vrea să scoată cel mai scăzut consum din acest autovehicul. Jim Kor este cel care a gândit modelul şi lucrează la acesta împreună cu echipa Kor Ecologic - companie dedicată industriei 3D. Cauza lor se regăseşte şi pe site: „Foloseşte cât mai puţină energie posibil pentru fiecare kilometru parcurs. Foloseşte materiale disponibile în zona în care construieşti maşina“.
Producţia se desfăşoară în fabrica RedEye, loc în care a fost construită şi prima motocicletă 3D. De la două roţi la trei nu este un salt prea mare, iar Kor Ecologic pare dispusă să-l facă. Jim Kor a spus şi că metalul este maleabil, în procesul de fabricaţie, dar nu pe cât de uşor e de lucrat cu o imprimantă 3D. Sau altfel spus, Kor încarcă în programul echipamentului datele tehnice şi câteva mii de ore mai târziu are toate componentele necesare disponibile. Iar acestea pot fi înlocuite mult mai uşor, într-un timp mai scurt, decât la alte automobile.
Pe cât de printată 3D se anunţă a fi această maşină, motorul şi şaşiul vor fi totuşi din metal, asta pentru cei care se îndoiesc de rezistenţă. Dar este potrivită pentru şosea? Kor spune