Numarul de bloguri, comentarii si post-uri a scazut puternic in 2011, “vinovat” fiind, in parte, Facebook, insa acest lucru permite blogurilor ramase sa castige influenta, atat in fata cititorilor cat si companiilor interesate de campanii online. In acest context, ZeList va lansa curand un sistem de monitorizare avansat pentru blogeri.
Catalin Tenita este co-fondator si actionar la TreeWorks, companie ce detine ZeList, cel mai cunoscut proiect de monitorizare in social media din Romania. Pe langa TreeWorks, Tenita mai este actionar la reteaua sociala TPU.ro, detinand totodata si Gustos.ro.
Wall-Street.ro: Unde vezi ZeList in 2-3 ani, unde ai vrea sa ajungi cu acest proiect?
Catalin Tenita: Produsul nostru cheie este ZeList Monitor. Lansarea ZeList For Press, recent introdus pe piata, este adresat unui public secundar, ne-am “distrat” un pic, am oferit oamenilor niste informatii. Fara sa ma laud, avem un avans mare pe social media, pe segmentul de masuratori, monitorizori, fata de ceilalti. Cumva, cel ce are leadership-ul are si obligatie sa mai impinga piata inainte. Deci nu ne vom opri aici, in niciun caz.
W-S.ro: Ce urmeaza?
CT: Revenim la bloggeri. O sa facem conturi de ZeList pentru bloggeri, sa vada cum se propaga ei in social media si sa le oferim tot felul de informatii care le pot fi de folos. Cel mai probabil o sa fie gata in septembrie. O sa fie pe baza de autoinregistrare, nu le facem noi automat, pentru cei 60.000 sau cati mai sunt. Ei vor gasi informatii despre acoperirea lor, influenta si asa mai departe, mult mai aprofundat, similar cu ZeList For Press. Serviciul nu va fi gratuit – ce-i gratis nu are valoare in viata asta. O sa cerem 10 euro pe sase luni sau un an, inca nu am hotarat, si toti banii o sa fie donati pentru cauze nobile.
W-S.ro: Ce trafic atrage ZeList?
CT: Putin, atrage vreo 2.000