România nu are la această oră un site turistic oficial, deşi Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale are programe de zeci de milioane de euro pentru promovarea turismului. Spre comparaţie, ţări precum Bulgaria, Slovenia sau Croaţia au site-uri oficiale de turism al căror conţinut este tradus în cel puţin patru limbi străine.
Mai mult, oficialii Ministerului Turismului au anunţat recent că sunt programate parteneriate cu facebook, un site inovator de reţele sociale, în condiţiile în care prima condiţie pentru a "exista" pe internet este un site oficial al turismului românesc.
Întrebaţi de ZF care este site-ul oficial turistic al României, oficialii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) au transmis că deţin mai multe site-uri, realizate de birourile de promovare din străinătate, enumerând adresele: romania.travel.com, romaniatourism.com, rumanitour.com, romaniatravel.ru, romania.it, rumaenien-info.at, rumaenien-tourismus.de, guiderroumanie.com. Problema este că aceste site-uri sunt dedicate anumitor pieţe, cum ar fi cea din Italia sau cea din Rusia, şi permit vizualizarea conţinutului doar într-o singură limbă. Nici măcar unul dintre site-urile menţionate de MDRT nu oferă posibilitatea vizualizării conţinutului în limba română. Mai mult, fiecare din aceste
site-uri prezintă elemente diferite de conţinut şi de grafică, spre deosebire de site-urile altor ţări europene.
Toate ţările din jurul României au un site turistic oficial. Site-ul oficial al Bulgariei este bulgariatravel.org (care poate fi tradus în patru limbi străine), al Ungariei este hungary.com, al Croaţiei este croatia.hr. De asemenea, Marea Britanie are site-ul visitbritain.com, iar Franţa are francetourism.com.
"La ora actuală, când internetul a devenit o sursă foarte importantă de informare, realizarea unui site oficial complex ar trebui să fie primu