Producătorii de ciment prezenţi pe piaţa locală vorbesc despre o revenire uşoară a pieţei de profil în 2011, după doi ani de criză în care afacerile le-au scăzut abrupt, aproape înjumătăţindu-se faţă de perioada de boom. de Piaţa locală a cimentului a înregistrat anul trecut un avans de circa 5% faţă de 2010, iar cei trei mari producători - Lafarge, Holcim şi Carpatcement - au revenit după doi ani de criză din nou pe plus cu afacerile.
"În 2011 piaţa a înregistrat o uşoară creştere, de aproximativ 5% comparativ cu 2010, trendul de creştere manifestându-se şi în vânzările de ciment ale companiei noastre, care au crescut cu aproximativ 7% în volum", spune Florian Aldea, directorul general al Carpatcement Holding, subsidiara locală a grupului german HeidelbergCement.
"Obţinerea acestor rezultate pozitive a fost posibilă datorită existenţei factorilor ce ţin de mediul economic local şi de poziţionarea geografică favorabilă, cât şi de extistenţa unor factori interni, ce ţin de modul specific de abordare şi de adaptare la piaţă al companiei", a mai spus Aldea. Anterior, în 2010, Carpatcement a înregistrat o cifră de afaceri de circa 189 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finanţe
Aldea consideră că deşi demararea marilor proiecte de construcţii anunţate de stat încă întârzie, revenirea pe un trend pozitiv a pieţei cimentului a fost posibilă datorită începerii unora dintre lucrările de infrastructură, dar şi a unor proiecte de construcţii de centre comerciale şi logistice.
Tot despre o creştere de circa 5% a pieţei de ciment vorbeşte şi Daniel Bach, directorul general al subsidiarei locale a elveţienilor de la Holcim.
"Rezultatele financiare ale Holcim România se încadrează în evoluţia generală a pieţei cimentului, care, conform datelor preliminare, în 2011 a înregistrat o creştere de circa 5%, datorată în principal cererii mai