Am spus-o în nenumărate rânduri şi o voi repeta de câte ori este nevoie: înainte de toate am fost avocat şi aceasta e o profesie la care ţin foarte mult. De fiecare dată când un client a avut nevoie de sprijinul meu, am încercat să îl consult, să găsim problema reală şi să încercăm să o rezolvăm împreună, nu eu să citesc dosarul, iar el să afle la sfârşitul litigiului ce s-a întâmplat.
Mai mult, dacă am simţit că nu este în mod real nevoie de judecată, am încercat să îi propun să negocieze cu cealaltă parte şi să ajungă la un acord.
De aceea, în momentul în care în peisaj a apărut medierea ca instituţie, am fost convinsă că această metodă este în mod clar benefică pentru justiţia din România şi pentru justiţiabili: o gură de oxigen pentru noi toţi. Nu vreau să vă reamintesc avantajele pe care medierea le are faţă de alte proceduri de soluţionare a unor diferende sau viabilitatea acesteia într-o societate frământată de crize politice sau economice.
De data aceasta, îmi place foarte mult o idee pe care o propun cei din Canada. Se pare că pentru a îmbunătăţi accesul la justiţie, începând cu anul viitor, proprietarii de case din Vancouver care îşi renovează locuinţele vor avea acces la o nouă metodă prin care pot rezolva problemele cu privire la calitatea lucrării prestate de constructor. Astfel, dacă sunt nemulţumiţi de prestatorul de servicii, ei pot accesa o pagină web unde pot explica cu propriile cuvinte problema pe care o au şi pot urma un meniu care îi va ajuta să identifice problema din punct de vedere legal şi soluţiile pe care le au. Sistemul acesta online va fi accesibil iniţial pentru pretenţii cu o valoare mai mică de 25.000 de euro şi îi va permite proprietarului să intre în legătură cu constructorul şi să demareze o negociere, negociere care va fi monitorizată astfel încât părţile să fie rezonabile în pretenţiile pe car