Atât IAR Ghimbav, cât şi societatea Construcţii Aeronautice SA se află într-o perioadă de regres economic. Liderul sindical de la IAR Ghimbav, Şuba Arpad (foto), a explicat, ieri, în cadrul Comisiei de Dialog Social, faptul că ambele societăţi nu mai au un grad de încărcare, din punct de vedere al comenzilor, decât de 65%, respectiv de 50%, astfel că trebuie luate măsuri în concordanţă cu noua situaţie. În ceea ce priveşte IAR Ghimbav, scăderea gradului de încărcare nu este o surpriză, fiind prognozat acest lucru încă de acum doi ani. „Problema noastră o reprezintă prelungitul proces de privatizare. Cât suntem în această situaţie, nici nu vom primi comenzi din extern, ceea ce se întâmplă acum. Şi nici din piaţa internă nu primim comenzi. Noi ne-am plătit în ultimii patru ani toate datoriile la stat, aşa că tot ceea ce vrem este să fim scoşi din programul de privatizare”, a spus Şuba Arpad.
La acest moment, la IAR Ghimbav sunt încadrate 860 de persoane, iar un posibil program de restructurare pe care conducerea societăţii îl are în plan vizează 350 de posturi. În privinţa renunţării la procesul de privatizare s-a discutat, în urmă cu o săptămână, la Ministerul Economiei, noul stăpân al societăţii, după AVAS, şi s-a obţinut o promisiune că se vor face diligenţele necesare pentru a se întâmpla acest lucru. Referitor la societatea Construcţii Aeronautice SA, la capitolul comenzi există aceeaşi problemă. Aici, din cei 155 de angajaţi, se pare că vor fi disponibilizate 70 de persoane. În ambele situaţii, cei disponibilizaţi ar urma să fie lăsaţi în şomaj tehnic şi protejaţi social în conformitate cu HG privind protecţia personalului din industria de apărare. Atât IAR Ghimbav, cât şi societatea Construcţii Aeronautice SA se află într-o perioadă de regres economic. Liderul sindical de la IAR Ghimbav, Şuba Arpad (foto), a explicat, ieri, în cadrul Comisiei de Dialog So