Mai exact, in achizitia de piese asiguratorii au inceput sa „sara" de intermedierea service-urilor, cumparandu-le direct de la importatori sau producatori, evitand astfel marjele atelierelor. Atunci cand un asigurat are un accident auto, el se adreseaza asiguratorului, care face constatarea daunei si ii recomanda un service dintre partenerii sai. In cazul in care se duce la acest service, asiguratorul va deconta direct reparatiile, iar clientul nu va plati nimic. Daca se duce la un service care nu face parte din reteaua de parteneri ai asiguratorului, clientul plateste el insusi reparatia, iar apoi asiguratorul ii deconteaza aceasta suma. Noile conditii ale asiguratorilor se refera la service-urile partenere. „Valoarea" acestei batalii este de un miliard de euro, nivelul la care s-au ridicat anul trecut despagubirile platite de firmele de asigurari pentru politele auto Casco si RCA (raspundere civila auto obligatorie), suma care a intrat in conturile service-urilor si cele ale importatorilor de piese.
Asociatia service-urilor independente (ASSAI) a acuzat recent cei mai mari jucatori din piata asigurarilor - Allianz-Tiriac si Omniasig - de practici abuzive si anticoncurentiale, miza fiind piesele de schimb, pe care le cumpara, mai nou, asiguratorii de la anumiti parteneri, nu service-uri, asa cum se intampla pana nu demult, insa asiguratorii afirma ca respecta prevederile legale si nu vor decat o calitate mai buna si preturi mai mici.
Asiguratorii vor sa isi reduca pierderile
„Miza este clara: societatile de asigurari vor sa isi micsoreze costurile, iar service-urile vor sa le pastreze pe aceleasi de dinainte. Pentru asiguratori este foarte important sa isi reduca cheltuielile cu despagubirile. Cine vrea sa accepte conditiile firmelor de asigurari le accepta, cine nu nu. Daca service-urile nu vor sa semneze astfel de conventii, nu semneaza,