O echipă de experţi va aerisi programele şi manualele după care vor învăţa elevii din anul școlar 2011-2012. Consiliul pentru Curriculum se va întruni pentru prima dată pe 3 septembrie pentru a stabili cum vor fi schimbate programele şcolare.
Schimbarea programei este primul pas către o schimbare de fond a învăţământului din România. Firuţa Tacea, coordonatoarea Consiliului pentru Curriculum, înfiinţat la începutul lunii august de către ministrul Educaţiei, va lucra împreună cu alţi 19 experţi la o nouă programă pentru învăţământul preuniversitar.
Într-o primă etapă, specialiştii vor stabili principiile generale după care vor fi realizate programele. Cu alte cuvinte, experţii trebuie să stabilească în mare ce anume ar trebui să ştie un elev la finalul fiecărui ciclu educativ.
Firuţa Tacea a spus pentru „Adevărul" care este situaţia de acum. "S-au introdus competenţele în programele şcolare, însă cadrele didactice nu au fost pregătite să predea şi să evalueze în conformitate cu aceste competenţe", susţine Firuţa Tacea. Ea afirmă că programele orientate pe competenţe sunt net superioare celorlalte. „Înainte de a proiecta programele, trebuie să ne punem de acord şi în privinţa principiilor după care ne ghidăm. Dacă nu ştiu la ce-mi foloseşte, de exemplu, teorema celor trei perpendiculare, atunci degeaba o învăţăm. Ea nu trebuie să fie un scop în sine, ci o învăţăm pentru că ne va fi utilă la ceva", explică Firuţa Tacea.
Prima întâlnirea Consiliului
La sfârşitul acestei săptămâni, experţii de la Consiliul pentru Curriculum se vor întâlni pentru prima dată. Potrivit preşedintei forului, una din chestiunile pe care vor trebui să o rezolve se referă la pregătirea profesorilor pentru evaluarea competenţelor. E vorba de abilităţile pe care copiii trebuie să le deprindă în şcoală - cum ar fi cele privind comunicarea.
Elevii nu au fost e