Consiliul Național al Audiovizualului a decis să oblige Realitatea TV să difuzeze dreptul la replică al Asociației de Măsurare a Audiențelor pe subiectul scandalului audiențelor, după ce postul Realitatea TV a difuzat pe parcursul a trei zilei (25, 26, 27 februarie) știri despre o posibilă „fraudă” a sistemului de măsurare a audiențelor.
Realitatea TV, ARMA și Kantar Media, compania care măsoară audiențele, au purtat discuții timp de aproape trei ore în fața membrilor CNA pe tema modului în care sunt măsurate audiențele.
Reprezentanții Realitatea au pornit discuția de la o emisiuni care ar fi înregistrat zero audiență pe un anumit targetul comercial: 25 – 55 de ani, gradele Esomar A,B și C (adică manageri și persoane cu funcții de conducere, cu venituri mari și educație superioară).
Totodată, aceștia au ridicat întrebări legat de faptul că eșantionarea nu ar fi corect făcută din moment ce acoperirea cu peoplemetere este de 70% în mediul urban și doar 30% în mediul rural. Aceștia au mai precizat și că anumite emisiuni de la Realitatea TV, difuzate seara au în audiență și copii cu vârste între 8 și 15 ani.
„Aceste acuzații care se formează repetitiv pe postul de televiziune sunt nefondate, neadevărate și tendențioase. Noi le respingem categoric și înțelegem să purtăm un dialog civilizat” a spus Liliana Mihăilescu, director general la Kantar Media.
La rândul ei, Lucia Antal, președintele ARMA, a declarat:
„Ce e important de spus pentru toți membrii este că acest contract dintre ARMA și Kantar se află sub egida dumneavoastră. Kantar nu a fost aleasă doar de comunitatea adveriserilor, ci a fost aleasă de o comisie paritară din care fac parte și 5 membri CNA. (…) Realitate TV are contract cu asociația noastră, poate veni oricând să discute în cadrul asociației. Nu văd de ce nu ar folosi dreptul lor de membru în asociația noastră”. @