La ghişeele de la Serviciul de Înmatriculări Auto din cadrul IJP Braşov, Serviciul de Paşapoarte, dar şi la Serviciul de Apostilă din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţului Braşov au apărut „etichetele” anticorupţie. „În acest serviciu nu se primesc atenţii” e un afiş care atrage primul atenţia celor care vin să-şi rezolve problemele la aceste instituţii. E scris cu litere mari, roşii, pe o plăcuţă A3 postată „strategic”. Ce efect are, greu de măsurat!
„Mesajul” e pus la ordinul Guvernului, care, printr-o decizie a premierului (nr. 194/2007, publicată în Monitorul Oficial în11 august 2007), obligă instituţiile publice să ofere şi mult mai multe informaţii cetăţenilor care se adresează, pentru diverse probleme, funcţionarilor statului. Mai precis, noile panouri informative cuprind date privind termenul de eliberare documentelor, modul în care se pot face sesizări, explicaţii privind procedurile de lucru sau anunţuri privind politica generală a Guvernului.
Ordinul guvernamental vine în completarea altor măsuri „anticoadă”, care promit românilor că nu-şi vor mai pierde atât de mult timp înghesuiţi şi cu cazul plecat la ghişeele funcţionarilor publici. Astfel, de la data de 15 mai 2005 a intrat în vigoare măsura eliberării paşapoartelor în regim de urgenţă în doar două ore, iar în regim normal în 7 zile; de la data de 1 iunie 2007 permisele de conducere, certificatele de înmatriculare şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare (exclusiv cele preferenţiale) se eliberează în doar două ore. Iar de la data de 1 ianuarie 2008 şi numerele de înmatriculare preferenţiale vor fi eliberate tot în două ore. Totodată, de la începutul acestei luni apostilarea documentelor se face tot în două ore, iar cazierele se eliberează tot în două ore. În acest fel se pune în practică politica generală privind primirea cetăţenilor în serviciile publice, politică bazată pe obligaţia